• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Och skuldsanering tvingar dig aldrig att sälja huset, det är inte det som dem sysslar med men äger man hus så kan det vara anledningen till att man får avslag
Nä det vet jag med. Däremot kan man ju bli nekad om man ej gjort det man kan för att minska och betala av skulder.

Där kan ju en försäljning av huset vara aktuellt, eftersom de skulle kunna gå till att minska/betala av en del skulder.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Axactor, en månad ca efter beviljad sanering
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Sökte skuldsanering för bara några dagar sedan och pga spelmissbruk och nytagna krediter lär jag få avslag, men undrar om sjukdom kan bättra på chanserna. Jag gick precis upp till heltid från en 85% ig natttjänst, men fick ett par månader senare en hjärtinfarkt och hjärtsvikt. Blev sjukskriven 1 månad och efter det jobbar jag 85% med 15% tjänstledighet för att ha kvar min heltidstjänst. Då jag trots allt är sjuk, har jag ju svårt att jobba mer, kan det räknas som att jag inte gör allt för att dra in pengar att betala mina skulder med då? Tar de hänsyn till sjukdom? Är faan orolig för en ny infarkt med denna stress och press som är nu.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Sökte skuldsanering för bara några dagar sedan och pga spelmissbruk och nytagna krediter lär jag få avslag, men undrar om sjukdom kan bättra på chanserna. Jag gick precis upp till heltid från en 85% ig natttjänst, men fick ett par månader senare en hjärtinfarkt och hjärtsvikt. Blev sjukskriven 1 månad och efter det jobbar jag 85% med 15% tjänstledighet för att ha kvar min heltidstjänst. Då jag trots allt är sjuk, har jag ju svårt att jobba mer, kan det räknas som att jag inte gör allt för att dra in pengar att betala mina skulder med då? Tar de hänsyn till sjukdom? Är faan orolig för en ny infarkt med denna stress och press som är nu.
I mitt fall togs det hänsyn till just bla hjärtinfarkt som anledning till att jag inte kan/får jobba 100%.
Så omöjligt är det definitivt inte. All lycka till!
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
I mitt fall togs det hänsyn till just bla hjärtinfarkt som anledning till att jag inte kan/får jobba 100%.
Så omöjligt är det definitivt inte. All lycka till!
Tack snälla, det är 9 månader sen jag fick infarkten och pga nattjobb så tyckte chefen och företagshälsan inte att jag skulle jobba mer än 85% Tjänsten är ju dock på 100%. Har inget läkarutlåtande på att jag inte kan jobba 100% dock utan är en överenskommelse på jobbet bara.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Tack snälla, det är 9 månader sen jag fick infarkten och pga nattjobb så tyckte chefen och företagshälsan inte att jag skulle jobba mer än 85% Tjänsten är ju dock på 100%. Har inget läkarutlåtande på att jag inte kan jobba 100% dock utan är en överenskommelse på jobbet bara.
Ungefär detsamma då. Dock när jag pratade med förtagshälsovården efter operationen så gav jag läkaren OK att prata med min chef och HR om min situation.
Inga invändningar från KFM's sida heller när jag drog hela sjukdomsbilden.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Isf får du hem kreditupplysningar om de gjort det. Under mina fem år var det bara en som tog en kreditupplysning varje år de tre första åren. Så alla borgenärer gör det inte automatiskt.
Inte säkert, de kan kontakta Skattemyndigheten direkt ( kan vem som helst göra) och få fram samma uppgifter som KFM, utan att en upplysningskopia lämnas ut. Så de kan också få reda på inkomster under innevarande år, så fungerar offentlighetsprincipen i Sverige.
 

Janina

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
281
Mottagna reaktioner
243
Poäng
407
Ungefär detsamma då. Dock när jag pratade med förtagshälsovården efter operationen så gav jag läkaren OK att prata med min chef och HR om min situation.
Inga invändningar från KFM's sida heller när jag drog hela sjukdomsbilden.
Har du fått igenom skuldsanering eller i vilken fas är du? Jag är helt med det klara att jag troligtvis kommer bli nekad, men om de ringer om inledande sen, skulle jag gärna vilja ha råd om hur stor vikt min sjukdom har i detta, om man ska framhäva det mer eller mindre.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Har du fått igenom skuldsanering eller i vilken fas är du? Jag är helt med det klara att jag troligtvis kommer bli nekad, men om de ringer om inledande sen, skulle jag gärna vilja ha råd om hur stor vikt min sjukdom har i detta, om man ska framhäva det mer eller mindre.
Sjukdomen kommer nog inte vara ditt största problem där, det är att du nyss spelade och tog nya lån det kommer förmodligen leda till avslag men man kan ju ha tur!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp